Wiedźmin powalczy w komórkach

Był na kartach książek, był w kinie i wkrótce pojawić ma się na ekranie komputera. Ale to nie koniec - ?Wiedźmin? ma teraz walczyć także na wyświetlaczach naszych komórek

Gra komórkowa z bohaterem sagi Andrzeja Sapkowskiego powstała na licencji uzyskanej od wydawcy gry komputerowej "Wiedźmin", spółki CD Projekt, największego w Polsce dystrybutora gier. Na rynek wprowadza ją Breakpoint, spółka zależna giełdowego MNI (ta firma w czwartym kwartale zamierza rozpocząć działalność jako kolejny wirtualny operator komórkowy).

Na razie w "Wiedźmina" na komórce mogą grać klienci sieci Play i członkowie klubu Samsunga zarejestrowani na stronie internetowej producenta. Za kilka miesięcy grę będą sprzedawać także inni operatorzy komórkowi. Mobilny "Wiedźmin" kosztuje 9 zł.

Breakpoint grę chce sprzedawać nie tylko w Polsce. Liczy, że wartość sprzedaży "Wiedźmina" wyniesie 1,5 mln euro.

Firma chce skorzystać na rosnącym z roku na rok rynku gier mobilnych - jak szacują przedstawiciele Breakpointu, w Polsce w 2006 r. był on wart 6 mln zł, w tym - ok. 8,5 mln zł.

Z okazji premiery "Wiedźmina" limitowaną wersję telefonu L760 przygotował Samsung. Aparat ma wygrawerowane logo gry, zainstalowaną jej pełną wersję na komórkę, "wiedźminowe" tapety, dzwonki, animacje i filmiki. "Wiedźminofon" będzie można wygrać w konkursach związanych z premierą.

Z danych firmy Telecom Media, innego sprzedawcy m.in. gier komórkowych, wynika, że największą popularnością cieszyły się w zeszłym roku tzw. przygodówki - m.in. "Hugo", "Prince of Persia", "Sezon na Misia". Te najbardziej znane często oparte są na hitach kinowych lub na sprawdzonych pomysłach wziętych z pecetów. Dalej w rankingu plasują się wyścigi samochodowe oraz gry sportowe (np. skoki narciarskie).

Jutro do sklepów trafi komputerowa wersja "Wiedźmina". Jej twórca CD Projekt w ciągu roku zamierza sprzedać u nas 100 tys. egzemplarzy gry, na całym świecie - ponad milion.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.